понеділок, 12 квітня 2021 р.

Великий щирий друг дітей.

 До 115-річчя від дня народження Оксани Іваненко (13.041906 - 17.12.1997).

З давніх-давен по всіх країнах світу люди складали казки і втілювали в них свою народну мудрість.

 Казка розкривала людям очі на навколишній світ, окрилювала людей фантазією, збуджувала мрії про краще життя, про перемогу добра над злом і закликала до участі у цій одвічній боротьбі правди і кривди.

 

  Серед найвідоміших казкарів української літератури почесне місце займає  Оксана Іваненко.

 Вона писала казки й оповідання, повісті, нариси, історико-біографічні романи. Вона писала для малюків, які вперше розкрили буквар, для юнаків, що серйозно замислюються над сенсом життя, і для дорослих. Всі її книжки, хоча б кому вони адресувалися, сповнені гарячим трепетом життя, вони чарують своєю безпосередністю і щирістю.

Казки Оксани Іваненко вчать легко і ніби мимоволі, ненастирливо, захоплюючи читача цікавими пригодами й героїчними, вчинками персонажів, невимушеною, часом жартівливою розповіддю, свіжою поетичною мовою, сповненою яскравих образів і влучних висловів і приказок, запозичених із самого життя. 





 Давайте відправимось у  казкову подорож по творам Оксани Іваненко.

Літературна галявина "Казку швидко ти впізнай,всіх героїв відгадай"(збірка "Лісові казки")

 Запитання :

 ·-- «Одного ранку він прокинувся і сам себе не впізнав: він був увесь білий. Йому хотілося побачити, а як плямочка на носі – побіліла чи ні. От він скосив очі і побачив, що ні – не побіліла. Але він заспокоїв себе: «Нічого, і так гарно. Чорне на білому. І я відрізнятимусь від інших»                                           


 ·-- «Не треба мене рвати, вітре! Мені тут так добре, я познайомилася з усіма квітами й деревами, а коли ти зірвеш мене – я зів’яну, умру»                                    

 

 ---·   «Ціні-ціні-зіні-зі!

             Не боюся я зими.

             Ти, зима, не лякай,

             Я не кину рідний гай!

             Пінь-пінь, ах-ах-ах! 

             Поховалось все в снігах,

             Та мене він не злякає,

             Я не кину свого гаю!»

                                                                   

 ---· «Мед! Оце, напевно, і є мед! – збагнуло … і засунуло лапу в колоду. Та тільки встигло воно раз лизнути, як щось боляче вкололо його в носик. Воно стрімголов кинулося з дерева і побігло. «Тікати швидше! – подумало … - Тільки б не забруднити цю лапу, на якій мед!»        

      

 ·---«Я зачарована, я заморожена, я заворожена, і я дякую, що ти врятував мене…І я прошу: не згуби мене,  дуже люблю стрибати, як ти, скрізь бігати і ніколи не сидіти на місці!.. І, напевне, я б провисіла на ринві до кінця весни, поки припекло б сонечко, і я б розтанула. Адже я не з солодкого цукру. Я – проста весела краплинка води»  

                                                             

 ·                 ----                 «Мій зелений любий друже,

            Ти такий високий, дужий.

            Наче варта на степах,

            Виріс ти вітрам на страх»

                                                        

----- · «А він вдався таким веселим, непосидючим, до всього цікавим, і тільки-но вивчився літати, як почав гасати по всьому лісі. Де траплялася яка пригода чи бешкет – уже всі знали, що то його справа. Вранці він найперший будив увесь лісовий народ своїм дзвінким голоском, сміливо встрявав у пташині бійки, витягав з-під дзьоба у старших різний лісовий харч»

                                   

---- · «Та от і в неї зміцніли лапки, хвостик став пухнастий і вже міг махати над її мордочкою, як віялом. А над вушками ще раніше з`явилисямаленькі китички – вузькі і гострі, зовсім як щіточки на дитячих пензликах»

            

--- · «Восени листя облетіло, але це було і не болячеі не страшно. Стало так холодно, що захотілося спати. Вона і дрімала цілу зиму під снігом. Дрімала і мріяла: от вкриється вона цвітом, от достигнуть яблука, і буде вона найкращою у всьому лісі» 

 

---- · «Це я прилинула до тебе, - почула лілея ласкавий шепіт. – Я була срібною … , я була парою, я була дощем і, може, тільки на хвильку я прилинула до тебе. Може ще багато мені мандрувати і багато бачити, але зараз так радісно поцілувати тебе!»

                                    


Відповіді тут: Зайчик із казки «Чорноморденький»,   Хвилька із однойменної казки,   Кульбабка із однойменної казки,  Чижик Пік із казки «Про маленького Піка» ,Білочка із «Казки про білочку-мандрівницю» ,  Дубок із однойменної казки,    Кисличка із однойменної казки,  Синичка із однойменної казки, Ведмежа із казки «Про братика-ведмедика»,  Бурулька із однойменної казки.

А хто не відгадав, саме час завітати у бібліотеку і прочитати казки Оксани Іваненко.

Немає коментарів:

Дописати коментар